Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Kylmössa, fåfänga, cellgifter o värdighet!

Av ILOS - 2 februari 2010 08:27

Jag tittat ömt och deltagande på min man som troget sitter på stolen, och återigen stannat kvar hos mej i min nya uppförsbacke. Vad har du inte fått utstå pga mej, tänker jag.


Kylmössan skaver. Min kropp skakar av köld trots att jag har på mej långkalsonger, byxor, mammas stickade tjocktröja, tjocksockar och två stycken filtar. Är inte det här fåfänga på högsta nivå, att utstå denna kyla för att få behålla så många hårstrån som möjligt!? Jag kan inte låta bli att le.


Sköterskan kopplar på mina två starka drycker. Cellgifter. Ett laddat ord, men ändå, dom är mina förbundsförvantar i detta krig. Kriget mot cancern i min kropp!


Jag lutar mej mot kuddarna så gott det går med denna mössa. Vid varje behandling får jag en sorts frid i kroppen. Just här och nu ska cellgifterna kriga, jag kan slappna av och sjunka in i den dvala som snart kommer över mej.


All vätska jag får i mej gör att jag hela tiden får trängande behov av att besöka badrummet. Min vapendragare, min man, hjälper mej varje gång att få med apparaterna med dropp.Värdigheten försöker jag behålla ändå. I badrummet tittar jag på mej i spegeln. Jag skulle kunna gråta eller bli rädd. Men i min fantasi ser jag mej som världens grymmaste hockeyspelare med den tuffaste av alla hjälmar.(kylmössan) Några fler cancerceller ska jag inte släppa in!


Maten kommer in. Jag äter varje gång med god aptit och sköterskan förundrar sig. "Min syster säger att äta och ta hand om dej själv, det är ditt jobb nu, och jag litar på henne!" svarar jag.


Sen kommer dimman igen och alla timmar sitter han kvar, mitt livs stora kärlek.







Jag tackar min kära systerdotter för hennes vackra ord till mej, stor kärlek till dej!

 
 
Ingen bild

MM

2 februari 2010 11:16

Du är, och har varit, så stark att jag blir tårögd! Jag är så otroligt tacksam över att du finns i mitt liv, genom dig blir jag lite starkare! Min moster - min superhjälte och nu även min största hockeyidol!!

Mycket kärlek!!

 
Ingen bild

nanny

14 januari 2011 16:12

jag ler också åt din fåfänga just nu... personligen skulle jag raka av mig allt hår om jag fick cancer...

spännande att se hur det går...läser vidare...

ILOS

15 januari 2011 10:19

Mitt hår var alltid så förknippat med min personlighet, jag hade svårt att tappa taget om mina strån!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards