Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Tillbaka till jobbet!

Av ILOS - 3 februari 2010 11:22

Jag öppnade dörren till mitt arbete med klappande hjärta och skälvande steg. Ljudnivån som slog emot mej var enorm! Jag hade inget minne av att det lät så här! Kroppen protesterade vilt men min vana trogen stängde jag av alla signaler.  


Att jag för tre veckor sedan rasat ihop, inte kunde stå på mina ben ordentligt, att kroppen fortfarande var skör det brydde jag mej inte om. Jag hade inte lärt mej någonting!


Jag satte mej på min plats och fick många välkomnande kramar. Ivrig att återställa allting till det gamla, att glömma vad som hänt kastade jag mej över alla arbeten som väntade i min korg.


Kroppen kallsvettas, jag kämpar för att koncentrera mej. Jag känner stress och spänningar som vill bryta ut. Jag ser dåligt, jag ser dubbelt! Åh om bara ljudnivån kunde vara lägre.


Min hand darrar lät när jag skriver min namnteckning, det gjorde den inte förut. Jag känner mej lite rädd, förstår inte varför jag inte kan ta kontrollen över min kropp. Men jag biter ihop, vad ska jag annars göra?


Snälla du, som drabbats på något sätt, bit inte ihop, BIT IFRÅN! Om du lyssnar inåt, om du tar dej tiden att stämma av din kropp så är det du som blir experten över din egen kropp.


Du blir expert på att veta vilka tillstånd som inte är bra, när något förändras etc. Du blir expert på att tala om vad som känns fel. Och BIT IFRÅN, kräv all hjälp du kan få.


Jag lärde mej av en kurator, en kvinna som satt i rullstol, att min sanning den är verklig, min upplevelse hur det känns i min kropp den är sann. Det finns inga läkarutlåtanden, diagnoser, provtagningar som kan ändra på det.


Resultatet av en provtagning kan visa en del av de åtgärder du behöver för att komma närmare ett friskare liv igen.


Men INGEN LÄKARE etc kan säga hur just du mår oavsett om dina prover ger samma resultat som din grannes. Det kan bara du veta.


Lita på din kropp och samarbeta med den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards