Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Rädslan en stark drivkraft!

Av ILOS - 6 februari 2010 09:50

Tre veckor efter kroppens kollaps, tre veckor efter sjukskrivning var jag alltså tillbaka på jobbet. (se tidigare inlägg "tillbaka till jobbet").


Kroppens alla alarmklockor ringde! Jag försökte slå dövörat till. Jag ville hoppa över den tid kroppen behövde för att bli frisk. Just då förstod jag inte heller vad som hände med min kropp. Då hade jag ingen aning om hur lång tid det skulle ta  innan jag kände igen den kropp jag levde i. Jag visste inte att jag tio år senare fortfarande kämpade , inte alla dagar, inte alla stunder, men ofta.


Att göra rätt för sig är ju en stor drivkraft för dom flesta av oss. En annan stor drivkraft är rädslan. Dom två krafterna drev mej vidare en hel månad. Jag var så rädd för att bli kvar hemma i detta konstiga tillstånd. Jag saknade verktyg för att hantera det. Och jag kände skräcken stiga för att det aldrig skulle gå över.


Livets gråa väg den är tuff att vandra.


Jag slutade sova på nätterna. Rädslan för att vakna på morgonen och fortfarande vara kvar i detta spänningsfyllda tillstånd var så stor att jag inte vågade somna.


En månad med svettningar, skakningar, okoncentration, en känsla av att vara omtöcknad, synrubbningar, hörselnedsättning, overklighetskänsla mm, följde. Och så en förlamande trötthet pga sömnbristen.


Du förstår, jag förstår det nu, det kunde inte hålla.

Den sista dagen kunde jag inte ta till mej vad kunden i telefonluren sa, jag orkade inte.


Nu går jag hem, sa jag och det dröjde några månader innan jag kom tillbaka.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards