Alla inlägg den 13 februari 2010

Av ILOS - 13 februari 2010 15:40

Människor nära mej ser på mej som en stark person. Många är rädda för sin egen, som dom tycker, svaghet.


Men vad är styrka? Jag påstår att hos den tillsynes svaga personen bor en enorm styrka. Det finns människor som går lidande nästan igenom hela sitt liv. De har ångestproblematik, de har sömnproblem, de är nervösa av olika anledningar, de blir mobbade etc. Men TROTS DET går många av dom dagligen till ett heltidsjobb eller utför allehanda sysslor, pluggar. Jag kämpade några år, de har kämpat hela sitt liv!


Det är vad jag kallar för genuin styrka! Att stå rakryggad och kämpa för sin vardag, sin rätt att existera, att få finnas till trots allehanda motgångar. De är så stora hjältar i mina ögon. För nu vet jag hur det är att vandra på denna gråa väg, där man för varje steg måste ha en sådan enorm styrka, för att orka ta nästa och nästa steg.


De svagaste måste besitta den största styrkan!


Jag ska återkomma till det här ämnet, det är så betydelsefullt.



Tack "fjäril" till din kommentar, den värmer!

Ovido - Quiz & Flashcards