Alla inlägg den 2 mars 2010

Av ILOS - 2 mars 2010 12:52

Tre år efter det att jag tappade mina krafter, läste en noggrann läkare igenom min journal ytterligare en gång. Han fann att provtagningar hade gjorts med tanke på att jag kunde ha för lite sköldkörtelhormon. Proverna hade gjorts ett par gånger vid olika tillfällen,  alla prov visade normalvärde, utom en, som visade sig ligga  strax under det värde som fastställts för att anses vara för lågt.


Denna läkare föreslog att jag skulle testa och äta levaxin. Du behöver inte, sa han, men det kan vara värt att prova. Jag grep alla halmstrån som fanns efter att under 3 år försökt arbetsträna från och till, varit sjukskriven , gått på behandlingar och olika rehabiliteringar.


Tre månader efter mitt första levaxinintag lönearbetade jag 25 %!.  Ett halvt år efteråt var jag uppe i 50%!


Detta "lilla" fel som provtagningen visade utgjorde en väsentlig skillnad för mej.

Det kändes som om jag  började återvända till livet igen. Ut ur dimman och det töcken jag tyckte jag befann mej i. Mera krafter och livslust!


Jag kan rekommendera en sida som är under uppbyggnad som handlar om sköldkörteln, och även om oss där proverna inte visar något fel, eller ligger på gränsen för normalvärdet.

Sidan heter www.hypo2.info.


Livet blir inte guld och gröna skogar i en handvändning, har du långvarigt gått med för lite eller mycket sköldkörtelhormon, behöver din kropp lång tid för att ställa om sig. Oavsett vad proverna visar får man ge kroppen den tid den behöver.


Med facit i handen har forskarna kunnat se, att väldigt många med diagnosen utbrändhet/utmattningsbesvär, har en skölkörtelproblematik i bakgrunden.


En sköldpadda tar det lugnt, gör det du också!




Ovido - Quiz & Flashcards