Alla inlägg den 9 mars 2010

Av ILOS - 9 mars 2010 21:29

Chocken i min kropp av de två extrema cocktailblandningarna, cellgifterna, jag fått för andra gången, slog till med full kraft. Jag var inte beredd. Efter den första behandlingen kände jag inte så mycket, och skämtade att det bet inte på mej.


Den här gången blev det annorlunda. Två dagar efter behandlingen, en dag efter jag provat mina peruker, vaknade jag på morgonen och kände mej helt borta.

Mina ben darrade när jag gick, hela kroppen skakade, jag mådde fruktansvärt illa och kände mej helkonstig.


Den dagen var den enda dagen under hela min behandlingstid som jag inte orkade ta mej ut på en promenad. Paniken inom mej hotade att kväva mej. Hur skulle jag stå ut alla månader jag hade framför mej? Hur skulle min familj orka?


Det var dagen före julafton. Min man och dotter for iväg för att möta upp svärsonen som tagit tåget till oss. Min mamma tog hand om min dotterson som då bara vara 11 månader gammal. Jag låg i min säng, jag orkade inget annat och jag orkade egentligen inte ligga där heller. Ångesten växte i min kropp.


 Min familj hade sprungit ut och in i mitt rum och försökt trösta mej och peppa mej. Men jag såg att även dom var chockade och kände sig hjälplösa. Ingen av oss visste ju hur det här skulle sluta.


Men jag försökte tänka klart, och bestämde mej för att nästa dag var det ju trots allt julafton, och jag skulle göra mitt bästa för att fira.Det var ju trots allt lillkillens första jul!


Skapa flashcards