Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Vänner på facebook/Identifiera din inre krets-

Av ILOS - 27 mars 2010 09:04

Vilka är dina vänner? Vilka är dina bekanta? Vad betyder människorna i din omkrets för dej?


I dessa tider med internet och speciellt facebook är det så lätt att trycka ja på en vänförfrågan. Kretsen med vänner blir allt större, det kan tom bli så att du samlar på vänner som på frimärken, ju större samling du har desto mer värde finns det i den. Du känner dej populär och omtyckt!


Men akta dej, vänner är inte frimärken inte döda ting. Och din förmögenhet växer inte ju fler "vänner" du har. Istället kan det bli så att denna mängd med "vänner" döljer dina riktiga hjärtevänner!


Riskerna är stora med alla dessa "vänner". Du kanske avslöjar saker som du aldrig hade gjort mer än för 2-3 personer tidigare utan facebook. De som egentligen inte är dina riktiga vänner, kan använda information om dej på ett sätt du inte vill.


Jag tror bestämt att varje människa, förutom sin familj, på sin höjd har runt fem stycken riktiga hjärtevänner. Dom som aldrig sviker ett förtroende, dom som alltid finns där för dej, dom som alltid ger dej kärlek och vänskap, dom vars vänskap inte krymper pga av avstånd. Dom vars blotta närvaro skapar ett lugn hos dej.


Identifiera dina hjärtevänner! Rita en cirkel där ditt namn står i mitten. Skriv namnen på dom personer som står närmast dej,intill ditt namn, bara dom som du har fullt förtroende på.


 Skriv fler namn och identifiera hur långt ifrån ditt namn dom står. Har några kommit närmare än tidigare? Är någon på väg ifrån dej? Är dessa personer verkligen vänner eller är dom egentligen ytligt bekanta?


Vad ska då allt detta tjäna till?  Det är så att alla människor runtomkring dej tillför energi eller tömmer dej på energi. Det är viktigt att bli medveten om detta, speciellt om du inte mår bra, för då är din energinivå inte så hög. Du behöver få energi inte bli av med den.


Det är stor skillnad på att vara vänner, eller på att vara arbetskamrater, skolkompisar, delta i samma kör, delta i samma gymnastikgrupp etc.


Men en riktig hjärtevän behöver du inte göra något tillsammans eller ens ingå i samma grupp.


Med en riktig vän behöver du inte prestera bara vara den du är!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards