Alla inlägg den 31 mars 2010

Av ILOS - 31 mars 2010 14:44

Att vara bitter det tror jag är bland det tyngsta, tillsammans med oförrätter och skuldkänslor, att bära med sig i sin livsryggsäck. Det är ju faktiskt du själv som bestämmer över, hur tung din vandring på livets väg blir.


Jagd tror tom att dom tynger betydligt mer än många sjukdomar. Dom ligger där och tär och gnager och håller dej vaken om nätterna, och på något sätt tycks den bördan bara bli tyngre och tyngre.


Att drabbas av sjukdom är tufft, men  dom flesta av oss hittar ett förhållningssätt till sjukdomen, som går att  leva med.  Du kanske har förhoppningar om att bli frisk, att ny forskning ska hjälpa dej, du får hjälp av olika människor inom vården och privat, som ger dej redskap och insikter att handskas med det svåra.


Din börda blir i det flesta fall inte tyngre med tiden. Tvärtom, vi har en otrolig förmåga att anpassa oss till nya situationer. Livsgnistan är stark hos dom flesta av oss, och hjärnan jobbar på högtryck för att vi ska överleva.


Men då kommer den smygande ibland. Den ökända farliga bitterheten, som vill slå hål på allt det positiva vi försöker bygga upp. Bitterheten har många skepnader. Den kan komma i form av avundsjuka, missunsamhet, svartsjuka aggression mm.


Det blir tunga bördor att lasta i din redan överfulla ryggsäck. För bitterheten passar på att göra sin stämma hörd när du mår som sämst. Den vet att då finns det bra grogrund att växa i. Den kan som ingen annan förgifta din tillvaro.


Känner du dej bitter? Den frågan har jag fått och svarar tveklöst nej! Jag vet att jag inte är ensam om att drabbas av svåra saker. Det är ett fåtal, om ens någon,som går livet igenom utan att hamna på den gråa vägen.


Det här är mitt liv, som det varit och blir utav de val jag gjort och ständigt gör. Mina gener är också en del utav mej på gott och ont. Just jag skulle inte finnas utan den sammansättning som är jag.


Nej, jag är absolut inte bitter. Jag är tacksam som fick födas till denna värld, och försöker fokusera på allting som är positivt runtomkring mej och i denna jord.


Jag lever gott alla dagar som känns fantastiska, jag överlever de gråare dagarna, och vet att vi alla trots allt går samma öde till mötes i slutändan.


Jag är tacksam för min kära familj,och mina goda släktingar och vänner!


 Jag drog en vinstlott som fick födas på denna sida av jordklotet där fred och välstånd råder!


Bitterheten kommer aldrig in genom min dörr!







Ovido - Quiz & Flashcards