Alla inlägg den 25 april 2010

Av ILOS - 25 april 2010 09:06

Fyra månader efter min sista cellgiftsbehandling anmälde jag mej till körsång och kunde även få en god vän intresserad.


Jag var på inte på långa vägar tillbaka till livet, men visste, av erfarenhet, att jag måste själv öppna dörrar för att komma in igen. Musiken har för mej varit en trygg "famn" att luta mot vid alla motgångar, och jag hade alltid haft en önskan att sjunga i kör.


Och det var/är underbart! Den hösten för 2.5 år sedan stod jag där med darrande ben, sargade vingar och en nedbruten själ, men med kraft av musiken lyfte jag mej till nya höjder. Det var en fantastisk känsla att få sjunga i gemenskap. Det gick nästan att fysiskt och psykiskt känna hur livet började pulsera i kroppen igen!


Min vän, som jobbade heltid och inte alls var sjuk, kunde också känna hur energinivån steg i kroppen. Det var rena rama friskvården och en inre gymnastik utan dess like.


Och vi har fortsatt med körsång. Ibland är tröttheten påtaglig under bilfärden till körsången, men på hemvägen är det mycket skratt och livslust!


Jag rekommenderar starkt körsång som friskvård, speciellt körer där kraven inte är så stora utan gemenskapen och sångglädjen är prioriterad!



Skapa flashcards