Alla inlägg den 3 maj 2010

Av ILOS - 3 maj 2010 08:03

Lagom till midsommar år 2008 kände jag mej redo att helt sluta använda mina peruker. Håret var kort, såg snaggat ut, men det kändes helt underbart befriande!

Jag packade ner prukerna, tillsammans med syrrans egenhändigt virkade ABBA mössor, i en kartong, som jag ställde högst upp längst in i en garderob. Där ligger kartongen än, inte synlig för mina ögon, men jag är medveten om att den finns där.


Jag har bestämt mej för att aldrig mer behöva använda dom!


När jag hade mina utmattningsbesvär för några år sedan sa en kvinnlig överläkare till mej; "Du måste vilja bli frisk!". Då kände jag mej kränkt och ledsen. Jag ville inget hellre än att bli frisk och få tillbaka mitt vanliga liv.


Men de orden har följt mej sedan dess. Orden, som först kändes som ett slag i ansiktet, har vuxit i mina öron och fått en annan deimension.


För visst har vi en fri vilja också?! Vem säger att vi inte med viljans hjälp även kan styra vårt mående!? Så tänker jag numera. Därför bestämde jag mej för att jag aldrig mer skulle behöva perukerna.


Numera är det vetenskapligt bevisat hur vi styr vår hjärna med hur vi tänker och handlar. Jag tror på det, men tror också att det tar lång tid att läka och färändra ett tankesätt som pågått sedan vi var små, bidragit till hur vi mår och handlar idag.


Börja din mentala förändring idag! Tala om hur värdefull du är och alla positiva saker om dej som person. Visa din kropp och själ att du är värd att bli frisk igen!

Lova att du fr o m nu ska behandla dej själv med största varsamhet och att du ska både tro och vilja bli frisk!





Ovido - Quiz & Flashcards