Alla inlägg den 27 maj 2010

Av ILOS - 27 maj 2010 08:21

Ett kluvet ordspråk. Är det verkligen bättre att fly problemen än att ta upp striden?


Jag skulle vilja ändra det till  "håll upp din bästa sköld o fäkta stilla, fly när du fäktar illa!"


När min kropp hade svårt att hitta ro, när själen fladdrade och flög och inte hittade sin mjuka kudde att vila på, då flydde jag!


Jag reste, inte långa sträckor, men jag klev på närmaste buss och tog turer. När jag steg på, tog jag paus från våndan, lämnade skiten hemma och var i nuet. Det var en stilla ro, att sitta i tystnad med okända människor och titta ut på naturen, husen som gled förbi.


Jag laddade mina batterier, stärkte min kropp och själ genom denna "vila". Hemma var det svårt att sitta stilla, att bara vara, men när jag reste kunde jag sitta och ändå gjorde jag någonting. Det var uppfriskande att känna bussens rörelse i kroppen. Dessutom hittade jag en "flock" att vara tillsammans med under turen, jag slapp känslan av utanförskap en stund.


Väl hemma igen kunde jag ta fram min bästa sköld och fortsätta stilla fäkta!

Skapa flashcards