Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Livets ingredienser.

Av ILOS - 31 maj 2010 20:22

Livet består av så många ingredienser, av vilka du själv lägger dit dom flesta. Hur nogrann är du när du gör  dina val? " Provsmakar" du innan du bestämmer dej, för att det är gott nog för dej?


Är du tillräckligt vaksam över, att ingen annan vid ett obevakat ögonblick, fyller ditt liv med ingredienser som drar energi ifrån dej?


Det är väldigt lätt att låta sig hänföras vid förälskelse och bara bada i romantikens ljus. Du öppnar dej fullständigt, och suger in kärlekens ljuva sötma, men kanske ett och annat slinker in bakvägen, som du med förälskelsens ögon inte ser.


Alla har vi varit med om större och mindre hjärtesorger. Jag tror den största sorgen egentligen ligger i, att den där människan jag blev så kär i, inte existerar på riktigt. Han/hon är en produkt av min strävan att uppnå fullständig lycka.


Lyckan spricker när han/hon inte håller måttet, ändå kan hjärtesorgen vara fullständigt förkrosssande.


Jag önskar att jag i tidiga år hade tänkt mer på mej själv, vad jag vill och vad jag önskar arbeta med, och vem jag vill umgås med. Min önskan hade varit att bara ta med ingredienser i mitt liv som stärker och bygger upp mej. Motgångar får vi alla i olika grad, men ju starkare sköld du byggt upp,desto mer rustad är du att hantera det som kommer.


Mitt misstag har varit att låta andras önskningar gå före mina egna, nästan alltid.

Hur lätt är det inte då att tappa bort sig själv, och det man innerst inne vill?


Men det är aldrig försent. Så länge du livsandas och finns på denna jord, så har du möjlighet att ta tillvara din unika person, och stärka din personlighet.


Börja idag, fundera på vilka saker du vill behålla i ditt liv och vilka du vill ta bort! Det kan gälla både det du sysslar med och dom du träffar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards