Alla inlägg den 9 juni 2010

Av ILOS - 9 juni 2010 11:33

" Vedic Art grundar sig på kunskap ur
den mångtusenåriga indiska Veda-traditionen
som lär, att liksom ett frö vet att det ska bli en blomma,
finns också all kunskap om oss själva redan inom oss.

 

Ovanstående är citerat från en Vedic Arts lärares hemsida.

 

Jag ska i sommar fördjupa mej och lära mej mer om Vedic Art. Det fascinerar mej, att det kanske är så, att vi har all kunskap inom oss. Inpackad väl bevarat ,men tyvärr tror jag, att dom flesta har tappat tron på sin egen förmåga.

 

Vedic Art är ett sätt att måla fram inre bilder, att vända ut och in på sig själv, och hitta tillbaka till det där lilla fröet.

 

Så är min bild och känsla innan jag börjat kursen. Konsten är tystnadens språk, och det kan vara så ,att vi alla borde börja där. Söka i vårt inre efter svaren, lyssna inåt, vara vår egen lyssnande terapeut.

 

Ibland räcker inte orden till, för att ta hand om känslorna, som överrumplar oss ,med dess värme, kärlek, glädje,aggression, rädsla eller sorg. Att måla kan vara ett sätt att behålla balansen.

 

Vedic Art är till för alla, då tanken inte är att man ska bli en konstnär. Men många konstnärer har fått sin egen kreativitet att blomma, med denna lärdom.

 

Jag ser med spänning fram emot kursen och ska förmedla efterhand hur det känns för mej, och om jag når fram till mitt unika frö!

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards