Alla inlägg den 20 juli 2010

Av ILOS - 20 juli 2010 09:08

Flow, det existerar verkligen, detta magiska tillstånd när allting bara är perfekt. Ibland varar det bara några dyrbara sekunder, minuter eller tom flera timmar. Men sällan eller aldrig en hel dag.


Vad är då flow? Jag tror att kropp och själ samtidigt befinner sig i en hundraprocentig avslappning, tack vare att du fångas av en händelse, en syn eller något du gör.


Det bästa med flow är att det är gratis. Visst, du kan ju köpa sysselsättningar och hoppas att du får "flowwa" bort en stund. Men själv har jag upplevt att jag "flowwar bort allra bäst med det som ingenting kostar.


När mitt barnbarn tar min hand då är livet så skönt, eller när min dotter, släktingar eller vänner ringer till mej. En fjäril som fladdrar förbi, sprider en ljuv sommarkänsla i kroppen. Den där varma kramen jag får ibland, ger mej också "flow". Igår när jag plockade de första blåbären var jag så härligt levande eller när jag är uppe i fjällvärlden, och känner urkraften från vindpinade toppar.


Listan kan göras lång, eller hur? Visst har du också mängder med upplevelser som gör livet värt att leva?!

Ovido - Quiz & Flashcards