Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av ILOS - 22 augusti 2010 14:45

Jag har fått många varma kramar från min familj, mina släktingar och vänner, när jag blev sjuk i cancer. Alla kramar har värmt mej ända in i själen, men det finns en kram som dröjt sig kvar, och fortfarande känns så varm inom mej.


Det var några månader efter min sista behandling, och jag hade inte träffat min storebror med familj under min sjukdomstid. Jag hade förståss pratat i telefon med alla mina syskon och respektive men inte med mina brorsöner.


På väg norrut passade jag på att titta in till min bror, det kändes bra att få träffa alla närstående nu när jag var på benen igen, och jag tror det kändes skönt även för dom att se mej.


Hemma hos min bror blev vi som alltid väl mottagna, och efter ett tag kommer också hans äldsta son hem. Och det är den kramen jag fick då, som fortfarande alstrar så mycket värme. Han sa ingenting, han gav mej bara en kram som förmedlade mer än tusen ord.


Jag tror att allting han känt när han tänkt på mej, sin faster, denna tid, och inte kunnat förmedla, det fanns i den här kramen. Det behövdes inga ord! Alla ni som är "rädda" för vänner som blivit sjuka, och inte vet vad ni ska säga. Säg ingenting, ge bara en kram!


Tack käre brorson den kramen den kändes djupt inne i mitt hjärta!




Skapa flashcards