Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av ILOS - 29 augusti 2010 09:30

Jag har en underbar gudson. Två gånger har han, på eget initiativ, gett mej blommor. De båda gångerna ger ljus till mitt hjärta, och även om blommorna är vissnade idag, så skimrar dom inombords.


Den första gången var han kanske 6-7 år och hade väntat hela dagen på att jag, hans moster, med man skulle komma på besök. Vi hade lång resväg men så småningom kom vi fram. Den älskade lille killen stod där med en liten ängsbukett, egenhändigt plockat, och visade med barns spontana värme hur glad han var att vi kom!


Så glad jag blev för den buketten!


Den andra gången var ungefär tre veckor efter min sista cellgiftsbehandling, och två veckor efter helgen jag bara föll i den svartaste gråt. Min kamp för att ta mej tillbaka till livet, än en gång, hade precis börjat. Just den här dagen var en av de mer jobbiga, när tankar cirkulerade som getingsvärmar runt huvudet och gav mej fula "stick" som smärtade i själen.


Det var en gråsvart dag.


Då ringde det på dörren. Min man var i garaget och jag gick för att öppna. Då stod han där, med det där varma leendet, och gav mej en kram som sa att han var glad att jag överlevt, och han överlämnade en sådan vacker bukett till mej!


Plötsligt sken mitt inre upp och den gråsvarta dagen började glittra! Han stannade några timmar och lyste upp min dag. Den bästa present jag kunde få då, var ju att det kom någon som skingrade mina tankar, lindrade min smärta och gav mej ljus!


Tack älskade gudson, du är en helt underbar människa!

Skapa flashcards