Alla inlägg under augusti 2010

Av ILOS - 4 augusti 2010 19:16

Mitt sinne är fyllt av färger och former, händer med sex fingrar, hästar, änglafigurer, ansikten, hjärtan i massor mm. Huden utsöndrar dofter av konstnärsmaterial i regnbågens alla färger, glitterlim, tyger, remsor, stjärnor, grus och stenar. Naglarna är både blåa, gula och röda. Ögonen känns stirriga och hjärnan har slutat tänka. Jag bara är.


Hela min kropp är insluten i en bubbla, och imorgon ska jag och mina kurskamrater vara färdiga att födas ut ur denna bubbla.


Vi ska bli nya entusiastiska Vedic Art -idkare, iallafall kommer jag att bli det! Jag ska fortsätta låta mina sinnen, och ögon vara öppna för budskap, som mitt inre förmedlar via mina tavlor.


Jag lovade berätta något om Vedic Art när jag gått den kursen. Hur det går till, har jag idag förstått, är det inte är så bra att avslöja.. Det kan förstöra upplevelsen och intrycken för den som själv tänkt gå den!


Men i korta drag så är det färgerna och formerna som överrumplar dej, inte tvärtom, och plötsligt är du mera kreativ än någonsin! Man vill aldrig sluta måla och plötsligt är det "tillåtet" att vara "crazy" i sin målning.


Jag önskar lycka till, till er alla  som tänker gå på Vedic Art, och uppmuntrar er att göra det!




Av ILOS - 2 augusti 2010 08:07

Krångliga relationer dom finns egentligen inte, vi skapar dom själva för att vi envisas med att vilja förändra våra vänner. Tänk dej att du skickar ut en massa känselspröt mot din vän, föräder, barn etc. Vissa av spröten möts med din väns känselspröt, suger in i varandra och allting känns bara helt rätt. Vid sådana tillfällen känns det som om du mött din själsfrände!


Vilken underbar människa, tänker du! När du träffar på din själsfrände kommer troligen dom flesta känselspröten att passa ihop med vännens. Men med dom flesta vännerna passar vi inte ihop på alla sätt. Om du har ett verktyg i handen som är helt fel till de behov du har, en visp att steka med eller en slev att diska med, då accepterar du det på en gång. Jag tror inte att du står där och skäller ut din slev!


Tyvärr gör vi inte så med våra relationer. Vi har så svårt att acceptera att vi ibland eller ofta "krockar" vid våra möten. Åsikter och tankar stämmer inte alltid!

Om din vän är värdefull för dej, försök att hitta era likheter och odla dom istället för att gång på gång kasta dej på "en stenmur" i desperata försök att knäcka din väns inställning eller sätt.


Om du och din vän inte har något värdefullt att ta tillvara, inga punkter som möts, då måste du ställa dej frågan om det är värt att "slösa" din tid med just den relationen!?


Livet är kort och det finns människor därute som passar för just dej, öppna dina sinnen, släpp ut dina känselspröt och känn in vem som kanske är just din själsfrände!



Skapa flashcards