Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Allt ljus på mej.

Av ILOS - 13 oktober 2010 13:12

Jag kan förstå lite av den känsla t ex duktiga idrottsmän får, när tiden har sin gång och stjärnglansen mattas av.


I mitt liv har jag inte åstadkommit saker, som gjort att jag fått världens blickar på mej. Jag har inte tangerat rekord, skrivit autografer och blivit hyllad. Men jag blev ofrivilligt svårt sjuk. Det gjorde att jag verkligen insåg, hur mycket alla mina nära och kära betyder, och då speciellt för mitt tillfrisknande.


Det var verkligen allt ljus på mej. Mina kära vände sina varma "strålkastare" mot mej och jag blev verkligen "number one"! Ingen brusade upp, det curlades runtomkring mej, och hade jag några önskningar, blev dom snabbt uppfyllda.


Den svåraste tiden i mitt liv, tänker jag därför inte bara på som ett enda mörker.

Hur skulle jag kunna det med den "stjärnstatus" jag blev behandlad på. Och jag förstår dom. Det går nästan inte att föreställa sig den smärta, som måste ha funnits, framför allt i bröstet på min man, min dotter, min syster, min mamma och mina bröder.


Hur orkade ni egentligen, min kära familj?


Ja, allt fokus var på mej då, men i takt med att jag besegrade cancern, och snart kunde stå på egna ben igen, kom vardagen också tillbaka.


Strålkastarljuset mattades av och blev snart ett minne blott. Alla kunde återgå till sin egen vardag, och äntligen få fokusera mer på sig själva och sin egen familj, med rätta. Det tog lite tid, men plötsligt kunde även min man och dotter tala till mej, i den vanliga vardagliga tonen.


Jag är självklart lycklig och glad över att jag blev frisk!  Den jobbiga tiden har fått mej att tänka på hur viktigt det är, att vi någon gång under året, kan fokusera lite mer på någon av våra kära. Då tänker jag inte på födelsedagar, som ändå är bra att fira, men en helt vanlig dag kunde uppmärksamma vår man, dotter, syster, vän och bara tala om hur värdefull han/hon är!


Det är inte klokt så man växer av uppmuntran och beröm och att bli sedd!


 Kända stjärnor som inte längre presterar, får lära sig att leva utan guldbaggar, medaljer och att bli anonyma igen. Min "medalj", mitt liv, återupplever jag varje dag!


Ljuset på mej slocknade också, men jag fick er stora kärlek när jag som mest behövde det, och det var så underbart, att jag idag kan sakna dessa stunder, när jag kände mej som den viktigaste personen i era liv.




 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

13 oktober 2010 13:48

Väldigt fin och givande text!

http://frida.blogg.se

ILOS

13 oktober 2010 13:52

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards