Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av ILOS - 31 oktober 2010 07:01

Oktobersmånads sista morgon har grytt, för detta år. Året går och det kommer att bli oktober än en gång, om inte allt existerande bara försvinner. Men hur det än blir så kommer aldrig den här morgonen, den här dagen att återkomma.


I vårt mänskliga liv från vaggan till graven går vi framåt, vi lämnar dagar bakom oss och vaknar upp till oskrivna blad, nya dagar. Men tänk om den här dagen inte bara var Oktobers sista, utan även din sista dag!?


Det är ju någons sista dag, fast kanske inte just din. Men vad skulle du göra av den här dagen, om du visste att det var din sista? Om du fullt frisk skulle få göra det allra bästa av dagen, vad skulle du välja!?


Jag tror att vi tar våra dagar så givna, att vi inte tänker på att utnyttja den glädjekälla det kan vara, att bara veta att jag lever idag också!


 Varje gång jag fick positivt besked om cancerproverna jag lämnade, var det som att dricka sig berusad av livsförväntan, inte glädje, min kropp var för trött och sargad, för att orka med så stora känslor. Men denna livsförväntan var som den godaste förrätt, som skvallrade för vad som ev väntade mej, när huvudrätten skulle serveras!


Jag fick återvända till livet, och jag har fått en andra chans att tänka till. Det är så många saker jag bara har skalat av från " måstebordet", och jag har fått förmågan, att kunna tanka från livets glädjekälla när dagarna känns gråa.


För så är det, det finns dagar som fortfarande är gråsvarta, som en del av den mänskliga färgkartan, och det är något vi människor fått som gåva, för att bättre kunna uppskatta spjutspetsdagarna med idel solsken!


Tanka krafter under de rosa dagarna och använd de gråa till att tänka!  Det är en mental tankebild, men rent teoretiskt är det ju också så, du tänker mer under de gråa molnens tak, och låter känslorna få fritt spelrum när solen kittlar ditt ansikte!


Du är din egen chaufför, du styr din kropp och kan lära dej att styra dina tankar också. Släpp fram din längtan och önskan, som om den här dagen var din sista! Du vet, det kommer ingen som lägger fram den röda mattan framför dej (om du inte vinner något pris), du får själv göra det!



Ovido - Quiz & Flashcards