Alla inlägg den 15 januari 2011

Av ILOS - 15 januari 2011 10:44

För exakt ett år sedan började jag blogga. Jag hade tappat förmågan att skriva efter alla tumultartade händelser. I hela mitt liv har jag skrivit dikter och kunnat på så sätt uttrycka mina känslor både inför jobbiga händelser som lyckliga.


Men nu kändes det plötsligt alldeles blankt och tomt inne i mitt huvud, Jag kunde inte uttrycka mej, jag fick inte ur mej ett enda ord för att formulera mina känslor.


För mej var det närmast panikkänslor att inte kunna skriva. Men då, under en promenad, poppade ordet blogg upp. Tänk att bara få skriva rätt ut, kravlöst inte bry sig hur det blir, inte krampaktigt försöka skriva vackert eller inte ens grammatiskt rätt. Bara skriva av sig skiten!


Det började trevande, men jag lät det som ville komma ut bara komma, kort eller långt, sorgligt eller glatt, tänkvärt eller platt.


Idag, ett år senare, gör jag likadant. Om jag har ord som vill komma ut så skriver jag, utan att reflektera eller lägga värdering i hur det blir. Varje gång någonting trycker på inom mej, är det med spänning jag sätter mej framför datorn och låter orden komma.


Ibland känns det som om jag har en spökskrivare inom mej....



Skapa flashcards