Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Befria kroppen o tryck på läkningsknappen!

Av ILOS - 21 januari 2011 09:25

Det värsta jag visste under mina prövotider var, när ingenting jag testade hjälpte mej. Det kändes som om en enda stor återvändsgränd med en svart betongdörr hånlog mej rätt upp i ansiktet. Där stod jag med pannan mot "dörren" och kom ingenvart.


Men jag hade fel. Då varken kände eller såg jag de små, små läkande krafter som började spira inom mej. Tillbaka till den svarta dörren. En sanning är att varje gång en dörr stängs så öppnas en annan. Det gäller bara att vrida på sitt huvud och ta stegen in genom nästa dörr. Du kanske behöver gråta ett tag och slicka dina sår en stund, men res på dej sen och ta dej vidare.


Du ska resa dej till varje pris, själv eller söka och ta emot den hjälp som finns att få. Det finns helt underbara människor därute, både vänner och inom vården, som  vet vilka redskap du behöver för att resa på dej.


Det viktigaste, enligt min erfarenhet, är att alltid, som min pappa sa, gå två steg fram och vara beredd på ett steg bakåt. Så länge jag försökte vara koncentrerad, fokuserad på t ex att läsa om hur kroppen fungerar, om mat som läker, vilken motionsform som skulle passa och testa detta, så kände jag ändå framtidshopp. Du kan säkert hitta saker som passar dej att fokusera på. Det är mer själva görandet än vad du gör, som ger kroppen mer positiv energi och hjälper till med läkningen.


Du befriar helt enkelt kroppen en stund från alla negativa förgörande tankar som cirkulerar i ditt huvud, och jag är övertygad om att det är som att trycka på läkningsknappen!


För varje gång dessa underbara stunder kom, om än korta, när kroppen var harmonisk, så visste jag att läkningen hade börjat. Att hoppet är det sista som övergiver oss, är så sant som sagt. Det är inte lätt att kunna tro på en förbättring när dagarna och nätterna går i samma jobbiga tillstånd. Men även "räkna de lyckliga stunderna blott", är vist och sant.


Överlev de jobbiga timmarna men lev för de lyckliga stunderna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards