Alla inlägg den 23 februari 2011

Av ILOS - 23 februari 2011 21:33

Jag har läst två intressanta böcker de senaste två veckorna, böcker som fick min vidbrända koncentrationsförmåga att fungera riktigt bra. Den första handlade om tolkningar av mayakalendern och den andra om kolhydrater.


Två vitt skilda begrepp, eller kanske inte! Enligt författaren av mayakalendern är vi inne i ett skeende där alla dominanser faller, där den vänstra hjärnhalvans dominans under så lång tid, nu får ge vika. Vad händer i världen just nu, det vet vi ju alla. Jag får lite rysningar i kroppen, mayakalenderna är trots allt nedtecknad för så otroligt länge sedan.


Jämlikhet ska råda mellan människor oavsett kön eller ställning, materiella värden får ge vika när den högra hjärnhalvan tar sin rättmätiga plats. Nu är det tid för samarbete! Allt enligt tolkningar ur kalendern!


Kan kolhydrater också ha med dominans att göra? Det slog mej att det faktiskt berodde på (enl författaren till "Matrevulotionen") en enda forskare att vi blev vettskrämda för att äta fett! Denne forskare som på alltför små forskningsunderlag ,och för lite kunskap slog på stora trumman och bara bestämde att fett var farligt! Snacka om att dominera en hel värld som bara bugade och bockade ,och ställde sig i led och började fylla sina kroppar med kolhydrater!


Men mayakalendern spådde anddra tider och idag har även matrevulotionen börjat. Jag kan förstå och ta till mej vad som står i boken "Matrevulotionen"  och i mitt hjärta, med min kropp så tror jag på den boken. Hela min intution säger att det är korrekt, men jag är absolut ingen fackman, och tycker att alla människor ska bilda sig en egen uppfattning om detta. Det är trots allt upp till var och en att ansvara för sin kropp.


Men jag blir både arg och ledsen när jag förstår vad för mycket kolhydrater gör/gjort för vår hälsa! Mest tänker jag på alla med diabetes. Alla sjukdomar som fått frodas och ge mänskligt lidande bara för att en enda forskare dominerade! Och alla som försökte föra fram andra åsikter blev nedtystade, då precis som nu!


Att "tappa ansiktet" är inte lätt för en yrkesman som studerat och trott på något i alla år, t om jag tycker det känns jättekonstigt att svänga om, och börja tro på naturligt fett som något hälsobringande för min kropp!


Men som sagt, dominanser ska falla och det gäller tydligen även vår kost! Den stora massan av människor, som du och jag, som börjar tänka själv, vill verkligen inte förstöra våra kroppar genom att äta fel, eller äta gifter!



Ovido - Quiz & Flashcards