Alla inlägg den 26 februari 2011

Av ILOS - 26 februari 2011 17:49

Var och en skapar sina egna relationer, enligt min åsikt. Du kan inte påtvinga dina barn att göra dina släktingar, eller deras mor- o farfäder belåtna. Det är upp till varje vuxen människa att själv skapa en relation med sitt barn, barnbarn eller annan släkting eller vän, som de vill behålla en levande kontakt med.


Vi har alla relationer som kan gnissla, men det är viktigt att hålla isär vad som är min relation eller din relation. Vi får inte låta vår gemensamma relation som fungerar väl, att bli förstörd för att det finns en tredje person som du kanske inte kommer så bra överens med, men som jag har ett bra förhållande med.


Då uppstår vendetta, om än i en mildare form än maffians. Du kan inte föra andras "krig", och jag tycker att varje människa är värd att få behålla en relation, som hon/han verkligen vårdat. Du kan inte "göra "slut" med någon som är en riktig vän för dej, bara för att hon/han inte kommer överens med en annan gemensam vän.


Känn dej inte skyldig för att du tycker om någon som aldrig visat dej annat än vänskap coh kärlek. Försök förstå att ingen av oss är perfekta, varken du eller jag, det kommer alltid att finnas någon i din omgivning som inte tycker om dej, det är därför viktigt att behålla och ta väl hand om dom vänner man har.


Har du en vän som vill att du ska föra hans/hennes krig , då är det ingen riktig vän. Då är det bara egosism.


Bli inte ett slagträ mellan två vänner! Gå din egen väg!

Ovido - Quiz & Flashcards