Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Bli en Ingmar Bergman

Av ILOS - 8 mars 2011 08:36

Den film är inte bäst som varar längst. Tänk så om livet också, om ditt liv. Dina goda gener kan ge dej ett långt liv, trots att du vanvårdar din kropp, men någon med sämre gener kanske får ett mycket bättre liv, även om det blir kortare.


En dålig film har vi alla sett och klagat högljutt, kritikerna har dragit ner antalet på biopubliken med sina fräna kommentarer. Alla som står bakom en film, producenter, skådespelare,regissörer etc gör oftast sitt yttersta för att skapa det där extra som får publiken, dej och mej hänförda.


Alla är ute efter guldbaggen, att få stå där framme och tacka och buga och vara lycklig!


Hur ser din plan ut för ditt liv? Hur regisserar du din "film" och hur är du som skådespelare? Gör du en B-upplaga av dej själv, eller nyttjar du alla de riktiga resurser som finns inom dej?


Bli en Ingmar Bergman inför dej själv och sök den äkta ådran som är du, dina egna känslor! För visst ger en kväll med en enda underbar film, så mycket mer än en hög med urdåliga filmer?!


Bli din egen mästare på att trolla fram dej själv, kliv in i din egen kostym, det är aldrig försent att börja nu. Ta bort allting ur ditt liv som är destruktivt både för din kropp och själ. Vägra förstöra dina egna förutsättningar!


En vacker dag kanske du får dela ut den där guldbaggen till dej själv,  i alla fall inom dej, för att du så väl lyckats förvalta dina tillgångar och fått ett så lyckligt liv som just du har möjlighet till!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards