Alla inlägg den 5 april 2011

Av ILOS - 5 april 2011 08:05

Ett nytt liv ska se dagens ljus precis denna dag. Ja, det är förståss många nya liv runt om i världen, som börjar sitt jordeliv idag, men det liv jag tänker på är någon som ingår i min närmaste släkt. En älskad systerdotter som ska bli mamma igen. Och precis den här dagen föddes också min egen underbara dotter, så det känns extra speciellt för mej.


Tänk vilken glädje och upprymdhet ett nytt liv skapar, både innan det föds och efteråt! Det nya livet fyller sin omgivning med kärlek, värme och omtanke. De kommer med budskapet om godhet och lockar fram det allra bästa hos sin omgivning! Det är kärlek.


Om och om igen får vi uppleva samma sak vid en födsel, familjen, släkt och vänner kommer närmare varandra. Det lilla barnet förenar oss.


Den tanken, om en kärleksfull förening oss människor emellan, önskar jag att vi alla kunde hjälpas åt att sprida. Vad vore vi utan varandra? Vad vore landet Sverige utan de andra länderna? En ensam konstig tanke. Vi behöver varandra, vi behöver ge varandra kärlek och omsorg. Trots allt, vi här på Jorden är av samma släkte och bor i samma "hus", vi är en familj som ska värna om varandra.


Jag gråter inombords när jag ser och hör om alla krig. Det så ovärdigt vårt släkte, och får mej ofta att undra vad som driver människan till detta?


Alla nya liv runt om i världen som kommer till oss föds med kärlek och godhet i hjärtat, och förväntar sig också att få det tillbaka. Tyvärr blir det inte så för alla barn, vilket är så sorgligt att tänka på.


Men det här barnet, som min systerdotter ska föda, kommer att få massor av kärlek, och jag önskar honom/henne ett underbart liv i ljus!




Ovido - Quiz & Flashcards