Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Kärlek o godhet i ett nytt liv.

Av ILOS - 5 april 2011 08:05

Ett nytt liv ska se dagens ljus precis denna dag. Ja, det är förståss många nya liv runt om i världen, som börjar sitt jordeliv idag, men det liv jag tänker på är någon som ingår i min närmaste släkt. En älskad systerdotter som ska bli mamma igen. Och precis den här dagen föddes också min egen underbara dotter, så det känns extra speciellt för mej.


Tänk vilken glädje och upprymdhet ett nytt liv skapar, både innan det föds och efteråt! Det nya livet fyller sin omgivning med kärlek, värme och omtanke. De kommer med budskapet om godhet och lockar fram det allra bästa hos sin omgivning! Det är kärlek.


Om och om igen får vi uppleva samma sak vid en födsel, familjen, släkt och vänner kommer närmare varandra. Det lilla barnet förenar oss.


Den tanken, om en kärleksfull förening oss människor emellan, önskar jag att vi alla kunde hjälpas åt att sprida. Vad vore vi utan varandra? Vad vore landet Sverige utan de andra länderna? En ensam konstig tanke. Vi behöver varandra, vi behöver ge varandra kärlek och omsorg. Trots allt, vi här på Jorden är av samma släkte och bor i samma "hus", vi är en familj som ska värna om varandra.


Jag gråter inombords när jag ser och hör om alla krig. Det så ovärdigt vårt släkte, och får mej ofta att undra vad som driver människan till detta?


Alla nya liv runt om i världen som kommer till oss föds med kärlek och godhet i hjärtat, och förväntar sig också att få det tillbaka. Tyvärr blir det inte så för alla barn, vilket är så sorgligt att tänka på.


Men det här barnet, som min systerdotter ska föda, kommer att få massor av kärlek, och jag önskar honom/henne ett underbart liv i ljus!




 
 
Ingen bild

Lena

5 april 2011 15:34

Hej! Jag skrev till dig i dec-10 om min 25åriga dotter som tyvärr gick bort av blodproppar i lungorna den 21 dec-10. Jag undrar bara vilken sorts cellgifter du fick under din behandling. Och jag undrar givet vis om du har blivit frisk från din cancer. Jag önskar så att du är fri från cancern. MVH Lena Engström

ILOS

7 april 2011 10:41

Hej!
Jag beklagar djupt din sorg.

Om du vill lämna mej din mail adress så ska jag ta reda på vilka cellgifter jag fick, så fort min, för tillfället, bortresta dotter kommer hem. Jag valde att låta henne ha koll på det där, för att slippa fokusera på sådant, o dessutom är hon cancerforskare.
Jag är frisk från cancern, men går fortfarande på kontroller.
En varm kram till dej!
/ILO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards