Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Anpassa kraven till din kropp.

Av ILOS - 22 maj 2011 21:59

När livet nästan vill brista av alla krav som din kropp inte verkar vara skapad för, så får du inte glömma bort att valen som tagit dej där du är just nu, varit dina egna.


De förutsättningar, redskap, just du fått med dej i livet är personliga för dej. Dina gener som berättar vilka som är dina starkaste och svagaste punkter, har du kanske lärt dej med åren. Men det viktigaste är vad du själv gör med just dina tillgångar, vilka val du gör för att slippa använda dina svagaste verktyg.


Du har ingen annan att skylla på. Familj, barn, vänner, arbete, intressen, allt detta har du medvetet eller omedvetet valt. Du vill ha familj, du ville ha barn och du vill som de flesta andra kunna försörja dej själv.


Och just det, att kunna försörja sig själv, svider hårt i själen, när man inte riktigt kan det. Alla felval du så lätt gör tär och tär genom åren och slukar energin ifrån dej. Plötsligt en dag står du där och ditt liv rasar. Som en spillra av den skärpta heltidsarbetande personen som hade full koll på allting, både hemma och på jobbet, så står du där nu och har din största utmaning framför dej.


Du ska resa dej ur askan. Du har inget annat val än att gå tillbaka till start, putsa upp de verktyg som är ämnade för dej, och göra ett nytt försök att blåsa liv i dej, fånga kraften igen. Men denna gång ska du göra det på rätt sätt. Det sätt som passar dej, din kropp och din själ. Varför ska du av ren envishet, av rättskänslan, försöka fylla ut en kostym som inte har din storlek?!


Om du kan välj ett annat försörjningssätt. Om du har råd, ge upp ditt nuvarande jobb som suger musten ur dej och gör dej ihålig. Hitta nya vägar i livet, försök inte längre anpassa din kropp till nuvarande krav, försök anpassa kraven till din kropp istället!


Du har bara ett liv (vad vi vet), du har bara en kropp och en chans här i livet! Sluta gå baklänges, släng din stolthet, fokusera blicken framåt, tro på dej själv och det du är bra på och trivs med.


Gör dina val hädanefter med stor omsorg, prova ordentligt nya kostymer, känn efter att dom passar dej. Tänk; den här kostymen ska värma mej, ge mej energi, lycka och styrka att möta varje ny dag med förväntan inte med bävan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards