Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Bli en ljusspridare!

Av ILOS - 28 maj 2011 08:56

I mina ögon är världen full av hjältar. De är inga kändisar, men kan vara det. Vad som utmärker en god människa, en ljusspridare, har inte alls att göra med politisk tillhörighet, yrke, status, intelligens, handikapp både fysiskt eller psykiskt, eller både ock.


En ljusspridare värmer med sin förmåga att läka dina sår, hålla din hand, ge dej en kram och omge dej med trygghet. Det är en medfödd aura av kärlek som finns med i allting som de här hjältarna vidrör.


Du känner säkert igen den här utstrålningen hos någon av dina vänner. Denna kraft som även sprider sig till dej när ni umgås. Du brukar känna hur du verkligen vill göra gott. Alla dina negativa tankar byts ut mot positiv kraft. Du kan känna hur det nästan vibrerar i din kropp av den energi en ljusmänniska kan ge dej.


Var hämtar dessa människor sin kraft ifrån!? Jag tror att de är födda med en självklar tro på människans goda sidor. De vet att det man sår får man också skörda. Sprider du godhet och tar tillvara din medmänniskas fina sidor, som alla har, och fokuserar på det, då växer den positiva kraften och de sämre sidorna förintas .


Se på dina egna negativa sidor som ogräs som då och då behöver rensas bort, så de inte tar kraften ur dej från kärleken och värmen.


Bli en ljusspridare du också, odla de vackraste inom dej och låt det blomma ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards