Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Ensam gör ingen stark.

Av ILOS - 15 november 2011 10:16

Vi är ofta rädda för att visa våra känslor. Känslor kan skrämma, vara tabubelagda och fylla dej med skamkänslor om du inte får respons för dom. Att lägga alla kort på bordet, visa vem du är kräver sin kvinna/man. Du ska vara stark för att stå på någons sida där ingen annan vill stå. Du ska vara stark för att visa din vänskap öppet, även om din vän har problem av olika slag.

I nöden provas vännen, heter det ju. Men samtidigt får du inte vara alltför hård mot dej själv, du har dina mänskliga reaktioner precis som alla andra, och det är inte lätt att vara en stark person som strider för de svagare, i alla lägen.

Din största kamp för du alltid främst för din egen överlevnad. I en omedveten teknik som din kropp lärt sig behärska med åren, talar den om för dej vilka medmänskliga kontakter som är bra för dej. Det gäller att lita på den berömda magkänslan, men också ta in lite sunt förnuft. Magkänslan kan ju tala om att den här nya vännen inte är bra för dej bara  för att du inte kan hantera dom känslor som denna person väcker i din omgivning. För dej skulle hon/han kanske vara ett lyft!

Du kanske hör till dom lyckliga, starka människorna som hela tiden söker nya nivåer i livet, och då kommer du att behöva andra med samma kaliber. Vi människor behöver varandra för att gå vidare, för att utveckla våra medfödda talanger. Ensam gör ingen stark, ensam raserar en människa eller inkapslar henne/honom i ett tjockt pansar.

Våga visa lite mer för varje dag, våga sträcka ut en hand och visa att även du kan behöva någon.

 
 
Tuula

Tuula

15 november 2011 10:36

Mycket bra skrivet ! Men, om man nu lär känna en annan människa & man fattar tycke för varann & vännen sen sviker, hur ska man hantera allt det? :(

Kommer följa din blogg, för du skriver bra - så kommentera gärna ett inlägg i min blogg så jag har din adress :)

http://carismatic.bloggplatsen.se

ILOS

15 november 2011 11:15

Tack! Det är alltid svårt att hantera svek. Jag tror man får tillåta sig att vara ledsen över det, men sedan försöka läka sig genom att ta till sig att vännen inte var den du trodde. Den där riktiga, riktiga vänskapen sviker sällan. Gör den det beror det på hans/hennes egna problem inte på dej!
Jag ska ta en titt på din blogg!
Hälsar ILO!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards