Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Ingen kan leva med bara chokladpraliner i munnen.

Av ILOS - 7 februari 2012 10:20

 Stränginstrument kan låta rent och vackert, men ostämda strängar ger ifrån sig ojud och gnissel, precis som våra relationer. När det är som vackrast så känner du det. Samtalet med din vän flyter på som en stilla älv i solsken, era åsikter är samstämda och vänskapen flöder mellan er. Ni är på samma sida. En sådan relation är som en oas i öknen och vi skulle alla behöva få uppleva det. Den fyller på med energi och när ni skiljs åt går du med lätta steg.

Den ostämda relationen, vad gör den med dej? Jag tror den upprör dej. Dina känslor åker berg och dalbana och du känner ofta att du är "fel". Du får inte fram dina åsikter och t om din egen bild av dej själv kan förvanskas, du känner dej ful och elak. Allt det du inte vill vara det bli du, bara för att du hamnar i en försvarsställning och t om försvarar åsikter som inte alls är viktiga, du kanske inte ens tycker det du säger. Allt bli fel.

Är det bara negativt med dessa osynkade relationer?! Nej, det tror inte jag. Du kan faktiskt växa som människa av att synas i sömmarna lite. Du får höra saker om dej själv som kan vara nyttiga att bearbeta, och då får du en chans att förstärka/ försvaga olika sidor hos dej. Trots att det här relationerna tär på krafterna vid mötena så är även de en del av ditt liv som människa. Ingen kan leva med bara chokladpraliner i munnen, då skulle vi till slut kräkas. Vi behöver lite motstånd, en matsked fiskolja då och då för att överleva.

Men utan den goda chokladpralinen skulle vi inte orka med vår tillvaro. Du behöver känna dej älskad för den du är och tanka trygghet för att möta ditt motstånd i livet. Dessutom är de flesta relationer sammansatta med olika procent av synkat och osynkat, och det fungerar det också. Själv är jag glad för mina samstämda strängar i livet och den lilla procenten där allting inte vill stämma, ser jag som en utmaning.

Trots allt är ändå chokladpraliner att föredra framför fiskolja!
















 
 
Ingen bild

Rebecka

11 februari 2012 12:59

Jag tar verkligen till mig av det du skriver. Så många tänkvärda saker som aldrig slagit mig förut. Är så glad att jag hittade din blogg. :)

ILOS

18 februari 2012 13:11

Tack snälla du, vad glad jag blir!

kram från ILO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards