Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Skadad tillit.

Av ILOS - 7 april 2012 01:41

Har du vaknat upp och plötsligt insett att du blivit manipulerad. Du kanske har haft en vänskapsrelation som gett dej en magkänsla av att något inte stämmer. Ibland är du så bra, och i nästa stund verkar det som om din vän helt tappat intresset för dej. Känner du igen det här?

Jag tror du får inse att du är utnyttjad, kanske inte till fullo, men nästan. Din vän kanske använder sig av dina känslor för att uppfylla sina egna behov i första hand. Det kan t om vara så att din visar intresse för dej för att göra någon annan svartsjuk, eller för att nyttja dina tjänster.

Det kan ju vara så att du verkligen tror på er vänskap, och att du helt blåögt verkligen vill finnas där för din vän, inte för att du är beroende av just den här vännen, men er vänskap känns självklar för dej, och du vill inte vara den som sviker.

Att manipulera är en farlig egenskap. Att leka med känslor för sina egna syften är att göra bedrägeri, inte straffbart enligt lagen, men moraliskt så fel.

Vad händer med dej när du upptäcker att du ingår i någons komplott, att någon som varit så äkta för dej förvandlas till en främling?

Jag tror att din tillit blir skadad. Du kommer att vara på din vakt i framtiden och undra vem du kan lita på.Jag tror att vuxna som manipulerar har blivit skadade som barn, och har själv svårt att verkligen tro på någons kärlek/vänskap, speciellt från dom som borde finnas närmast hjärtat.

Värna om era barn, de är allas vår viktiga framtid!


 
 
"B"

"B"

7 april 2012 02:33

Hej! denna blogg träffade rätt i prick, varit med om detta ganska nyligen. Känns igen till fullo.
Det gör ont! som tur var hade inte vän relationen pågått så länge men det har ändå varit svårt att förstå varför personen gjorde som den gjorde. Sa sådant som visade sig vara likt luftslott av osanningar.

Allt gott!
"B"

http://www.brizen.bloggplatsen.se

ILOS

7 april 2012 10:03

Allt gott till dej med från ILO!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards