Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Kärlek utan koppel växer.

Av ILOS - 2 juni 2012 08:35

Att det verkligen är så, att det är din inställning, hur du tar det, vad du förväntar dej, som gör hur du känner det, kan den här kalla inledningen på sommaren visa. Om du fått uppleva plus 5 grader i mars, hade du säkert tyckt att vädret var ljuvligt! Du hade fått slänga bort den värsta vinterjackan, och ta en något tunnare, och njutit av att veta att du har de härliga årstiderna, våren och sommaren, framför dej.


Nu dalar ditt humör rejält. Sommaren gömmer sig bakom kalla vindar, ja t om snöhögar, trots att Juni månad är här, den första sommarmånaden. Du känner dej lurad. Dina förväntningar har spruckit och du känner dej nere.

Då kan du översätta det här på allting annat du känner dej besviken på, händelser, människor etc. Det är kanske inte de som egentligen gör dej besviken, utan de förväntningar som du själv ställer på dom.


Du vill att allting ska vara på ett speciellt sätt, ditt sätt. Du vill att livet ska vara rättvist, från din synpunkt sett. Du vill att din partner beter sig på ett sätt du bestämt. I ditt huvud skapar du rosa, höga förväntningar på alla i din omgivning, och när vi inte når upp till din topp, då dalar ditt humör och du känner dej besviken.

Åren går och du kravlar omkring i dina besvikelser som bara växer i hög. Till slut blir den högen din sköld för att inte "behöva" vara glad, inte orka göra någonting, inte bry dej, inte engagera dej. Det ju ingen ide´, tänker du, han/hon bryr sig inte, varför ska jag göra det?!


Men tänk om du har fel!? Tänk om det bara är dina förväntningar som ligger för högt, eller måste du ha förväntningar på alla? Om du skulle våga släppa taget och strunta i att förvänta dej saker av andra, utan istället koncentrera dej helt och fullt på din egen dag, och vad du gör med den. Det är ju faktiskt du som sitter vid den där ratten och kan bestämma åt vilket håll du ska köra!


Livet blir lättare när du lättar på alla koppel, din omgivning kan andas ut och får tillåtelse att vara sig själva. Äntligen slipper de känna sig misslyckade i ditt sällskap, när du fokuserar på de saker och sätt som är positiva hos dom. Du vet, kärlek utan koppel växer!


Att älska någon och känna att du inte räcker till fräter till slut hål även på den största kärleken.

Frihet, är näst efter kärlek det största du kan ge någon!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards