Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Känn dej fridlyst!

Av ILOS - 5 juni 2012 18:37

 

Att leva ditt liv, den dyrbara gåvan du fått, genom att hela tiden jämföra
dej med andra, det är att inte vårda den gåvan. Du är det enda exemplaret som
är precis som du är, och du ska känna dej fridlyst. Låt ingen kränka dej,
skydda dej som om du levde i en borg, där du kan stänga alla portar mot
fiendens pilar.

Den största fienden kan tyvärr vara du själv och den "fienden" är
också din största utmaning att kunna besegra.

Så länge du tittar på andra och inte accepterar det du själv presterar,
skjuter alla pilar skarpt på dej, och du får huka dej febrilt.

Att lämna sitt fingeravtryck för att bevisa att du är du, det gör du även
med det du målar, det du fotograferar, hur du sjunger, hur du går etc. Ingen
annan är så bra på dej som du är! Om du sneglar på grannen och tycker att
hon/han gör så mycket bättre teckningar än du eller snickrar bättre än du, so
what!?.

 Det är inte det saken handlar om. Livet handlar om att du ska göra dina
egna avtryck, du ska lämna spår efter dej, inte efter någon annan.

Oavsett om fler tycker mer om det någon annan gör, än över det du gör, så är det
bara du som kan göra saker på ditt sätt. Var stolt över det!

Hemligheten är att känna lycka över att KUNNA GÖRA, att dina händer och
fingra kan hålla i en pensel, att benen kan ta danssteg, att din röst kan göra
sig hörd! Det är den största gåvan du har fått näst efter att få finnas till.


Varför ska du då gräma dej över dina färdigheter? För det är precis vad det är,
färdigheter, det du åstadkommer, och det är fantastiskt!



Tänk på varje steg du tar, på vilka fotavtryck just DU lämnar efter dej, dessa
unika spår på vår Jord!


  

 


 
 
http://ahealthytry.bloggplatsen.se

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

6 juni 2012 14:39

Åh jag blir så glad av det du skriver! Så klokt, sant och nyttigt att påminnas om! Jag gillar verkligen dina tankar och din feel good känsla i bloggen. Dessutom tycker jag att dina fotografier är fantastiska!!!

http://ahealthytry.bloggplatsen.se

ILOS

6 juni 2012 19:22

Tack, och jag blir så glad av dina fina ord!/ILO

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards