Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Dagsformen.

Av ILOS - 3 augusti 2012 11:43

Vi människor nöter och stöter våra sinnen emot varandra. Omedvetet formar vi oss för att våra relationer ska fungera så smidigt som möjligt. Även här kommer Vedic Art in i bilden med en princip som just handlar om formen.
Alla pratar vi om dagsformen som är en beskrivning över hur vi mår och känner oss. Dagsformen borde uppgraderas. Den borde få en viktigare position genom att vi t ex inte borde fatta viktiga beslut när formen inte känns bra.

Dagsformens kusin, magkänslan, är en minst lika viktig faktor när vi ska bestämma oss och göra val. Båda beskriver en känsla vi har i kroppen, och är egentligen det yttersta beviset för hur viktiga våra känslor är.

Vi är våra känslor och våra känslor är vi.

Den som trycker ner sina egna värderingar, sina egna åsikter, sitt eget jag, får ofta ett kroppsligt problem och psykiska besvär. Det talar väl om hur viktigt det är att stå upp för sig själv!

Att ge avkall på sina egna värderingar är bland det farligaste du kan göra som människa. Dina värderingar är den grund som du står på, det som du innerst inne tror på, det som dina känslor är uppbyggda på. Bland de elaka saker du kan göra mot en annan människa, är att skratta och håna någon för hans/hennes åsikter.

Att visa respekt även för ett barn är lika viktigt. Att lyssna, att inte skvallra, att inte göra sig rolig på någon annans bekostnad, vuxen som barn, är så grundläggande för att du ska våga vara den du är, och våga tro på din rätt att ha egna åsikter. Föräldrar som inte kan acceptera att barnen har andra åsikter, t ex politiskt, stympar sina barns förmåga att tänka själv!

Att leva i sinnesro med sig själv kanske är vår uppgift här i livet, och ett tillstånd om gör mödan värd att kämpa för! Varje dag när dagsformen inte är på plats talar den om något för dej. Då är det tid att lyssna inåt, kroppen och själen talar till dej!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards