Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Sorg.

Av ILOS - 11 september 2012 09:19

Att känna sorg är mäktigt. Som en dånande fors inombords, som försöker söka sig till stilla vatten för ro.Sorgen är personlig, och vi upplever den, vi genomlider den på olika sätt. Den enda sorgen som ingen mår bra av är den instängda gråten. Att försöka vara i gemenskap med dom som har samma starka kärlek till den som lämnat dej, som du själv har, ger lindring. Tyvärr händer ibland motsatsen, när du är så uppe i din egen sorg att du inte ser samma sorg hos din partner/syster/bror etc, att du istället stöter bort utsträckta händer. Det skapar en känsla av ensamhet, tomhet.


Sorgen går sin egen väg. Sorgen har ingen ålder. Många människor frågar ofta hur gammal någons far/mor var vid sin bortgång, när de beklagar sorgen, och kan tyvärr nästan frånta en rätten att sörja, om åldern på den bortgågna varit hög.  Men sorgen har ingenting med hur gammel ens käre/kära var. Din sorg och din saknad är lika stark oavsett ålder. Det är bara acceptansen som är högre. Vi vet ju tyvärr hur kort människans liv på jorden är, och vi som står kvar vi får lära oss att hantera saknaden.


När unga människor går bort, kommer förutom sorg och saknad, även vanmakten in i bilden, och frågan Varför?, vilket du aldrig ställer dej när en människa som gjort klart sin levnadsålder går bort. Det är den grymmaste av sorger att bära på. Nästan intill omänskligt.


Att bära på sorg är ett mörker du sveps in i när ett älskat ljus har slocknat. Från ljus till mörker. All den kärlek som funnits mellan dej och den som gått bort, lyser starkare än någonsin. Det är den kärleken som ska omfamna dej under de mörka dagarna. Det är den kärleken som gör att du har sorg. Där kärlek föds, finns, och lever, där finns alltid mörkrets närvaro.


Var rädda om varandra mitt under sorgen. Ni är sårbara, ni behöver varandra mer än någonsin.

Med tiden har det dånande bruset funnit det stilla vattnet,   och där finns källan till lugn, till alla vackra minnen. Där kommer ni till ro.



                                   

 
 
Elody

Elody

11 september 2012 14:03

Fin blogg ;D
Jag kollar nästan hela tiden den!!
Besök gärna min blogg och ställ en fråga.

http://Elody.bloggplatsen.se

ILOS

11 september 2012 22:16

Tack det var snällt sagt!

 
Ingen bild

Lotta Ek

11 september 2012 15:22

Tack för din text, den var fin. Jag hittade några ord som hjälper mig i min sorg efter min sambo, och inser än mer hur priviligerad jag är mitt i det här.

Tack igen, Och en cyberkram!

ILOS

11 september 2012 22:16

Tack själv o en cyberkram till dej med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards