Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Erövra din plats i livet!

Av ILOS - 22 september 2012 10:42

Det finns hinder i ditt liv, om du trots god hälsa känner dej håglös, trött och har dålig energi. Din kropp och själ skriker efter din uppmärksamhet. De vill föra en kommunikation och öppna dina ögon. Du kan inte förtränga din längtan som pockar på inne i dej, och samtidigt vara glad och känna att du lever. Det går inte.

Ja, det går nog, om du resten av ditt liv vill famla i en gråzon, där livet mest känns dystert.


Vad har du att förlora om du vågar känna efter vad din längtan består av?  Vad behöver du tillföra ditt liv och vad behöver du ta bort?! Frågorna är enkla, men svaren kan innefatta både mycket glädje och stor smärta. Vägen till den tillvaro, till det liv, som fyller dej med energi och livslust, kan vara både fartfylld och motig. Att den blir motig beror ju på förändringar du behöver göra. Det kan kännas svårt att byta jobb, lämna gamla arbetskompisar, flytta till annan ort, lämna en relation etc. Allt det här kan vara förenat med smärta och oro.


Men för varje steg du vågar ta dit DU vill gå, kommer en skavande sten att lätta från bröstet, och ge plats för livslust. Varje steg av förändring åt rätt håll, för dej, kommer att fylla ditt sinne med positiva

tankar och känslor. Din kropp kommer att visa sin glädje och bära dej steg för steg, och behöver du backa ibland, på din resa mot ett bättre liv, så gör det. Du är ändå på väg nu!


Finns det egentligen någon som helst anledning att tveka? Ditt bröst bär redan tunga bördor och varje dag du går mot fel håll, blir bördan tyngre och tyngre....... Du har faktiskt rätt att få vara lycklig, att få vakna på mornarna, och känna pulsen i din kropp, lusten att göra saker, lusten att bara få finnas till.


 Du är värd livsluft, du är värd att få ta din rättmätiga plats här i livet! Att erövra den är värt allt!


              

         

                             Låt inte ditt hjärta ligga kvar i havets botten!


                                             

                                             
                                             
                  

                                      

                            


                                                  
 







 
 
lenac-son

lenac-son

22 september 2012 15:28

Men det är inte så lätt att fixa nytt jobb, man ska vara glad att man har ett. Även om där är riktigt otrevligt just nu, det har hänt en grej som nog mest var ett gigantiskt missförstånd, men trots att det var flera inblandade så står jag ENSAM med hela skulden! Det drivs vidare och jag kan stå utan arbete nästa vecka. I vilket fall så står jag med den stora skammen. OK jag har del i det, men det är fler men de moltiger och håller sig på så vis utanför. Jag skulle gärna söka ett annat jobb men vem vill ha mig och var ska jag söka?

http://lenac-son.bloggplatsen.se

ILOS

22 september 2012 17:07

Hej!
Inga lätta saker att lösa med osämja på arbetsplatser. Du kanske ska vända på frågan "vem vill ha mej" , till "vad vill JAG?"
När du vet det kan du säkert hitta vägar som leder dej dit!
Ge inte upp om ett bättre liv!
Kramar från Ilo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards