Direktlänk till inlägg 13 november 2012

16:e dagen.

Av ILOS - 13 november 2012 10:10

Förvarningen kom för några dagar sedan. Det började ömma i olika punkter i hårbotten. Jag har stålsatt mej inför detta, och funderat på hur jag skulle reagera denna gång. Första gången var det dramatiskt. Jag som är född med massor av hår, lockigt, krulligt, nästan omöjligt att kamma, men med åren lite mindre krus med bara lättare vågor. Men fortfarande tjockt, även om det utväxta håret från förra behandlingen aldrig blev som innan. Jag fick lite mjukare hår och lite tunnare.


Nu är det dax igen. Håret ska falla. Denna morgon föll en hel del hår ner på duschgolvet. Hårda döda små korta strån. Efter den första behandlingen fick jag prova ut en ny peruk, och då passade jag på att bli riktigt kortklippt. Allt för att minska dramatiken inför hårfallet. Och ja, det känns inte lika dramatiskt, inte än. Det kanske kommer när kala fläckar börjar synas.


Förutom peruken så har jag, (måste ju ta alla tillfällen i akt för att shoppa!) handlat via nätet ett gäng fina hättor. De tillverkas av  /www marianette.se/ , två företagsamma tjejer som också gått igenom detta att behöva mista sitt hår.


             Så här ser mina hättor ut;


                  


Jag är rustad iaf för att kunna piffa upp mej även utan hår!! Dessutom sa jag till en vän häromdagen, att jag mår oförskämt bra, och det är den viktigaste ingrediensen i den här resan. Att våga må så bra som mjligt, att ha styrkan och lugnet i kroppen så länge det går. Och jag är så tacksam för att jag har det!

Kramar till er alla som följer mej!   



 
 
Ulrica

Ulrica

13 november 2012 18:02

Hej! Även jag sitter här med en kal skalle då jag är under cellgiftsbehandling. Det är inte en angenäm känsla när håret faller i stora tofsar. Jag gjorde processen kort och tog fram klippmaskinen, ville bestämma själv när det var dags envis som jag är. Ska titta i på länken om hättorna, de ser jättefräsiga ut!
Du har en väldigt fin och välskriven blogg!
Stor varm kram till dig från en hårlösing ;-)

http://ulricak.bloggplatsen.se

ILOS

13 november 2012 18:22

Tack Ulrica!
Det var modigt av dej att raka av håret. Jag klippte mej kort till att börja med. Ja hättorna är fina!
Lycka till med behandlingarna!
Stor varm kram till dej också från Ilo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards