Alla inlägg den 5 december 2012

Av ILOS - 5 december 2012 13:13

Det är helt otroligt hur du kan njuuuta  av det som en frisk kropp bara tar för givet. Sjätte dagen idag, efter det att jag fått  kliva ur "torktumlaren" som till sist lyckades krama ur det mesta av cellgifterna, och jag laddar mina batterier.


Jag är INTE vinglig, nåja lite kanske, jag är INTE konstig, nåja lite kanske, jag är INTE svettig eller frusen, jag KAN tänka klarare, skryt kanske, jag darrar INTE, pytte kanske. Jag klev med andra ord ut ur dimman på den tolfte dagen. Nu ÄR jag bara.


Jag njuuter av att min värld plötsligt står stilla. Jag njuuter av att yoga, göra qi gong, sticka mm med lugn i kroppen. Jag njuuter t om av vilan.


När du är helt frisk då består dina njutningar av helt andra saker. Ibland kan du tom bli rastlös och känna dej lite less för att allting är så tråkigt. I min värld är det sällan jag numera får den där tråkkänslan. Jag har betalat/betalar ett högt pris för den insikten att jag har den största glädjeklällan i livet, när jag har en frisk kropp.


Allting är möjligt när du har ben som bär dej, armar som orkar kramas, en hjärna som kan tänka och ett varmt hjärta. Allt vad du vill kan du få, även med små medel. Det är ingen sanning här i världen att den som har mycket pengar får de bästa av livet. Det är den som har den rätta inställningen som drar vinstlotten.


Det är nästan alltid de små sakerna som ger den där sanna genuina känslan av lycka. Jag känner lycka idag för jag ska få besök. Min kära syster är på väg och det är ingen liten sak mätt i kärlekshandling, men en mindre sak mätt i pengavärde. Hon kör 60 mil i vinterlag. Hon är min ängel.


Välkommen kära syster!






Skapa flashcards