Alla inlägg den 4 februari 2013

Av ILOS - 4 februari 2013 08:48

Jag gör ett hål i min bubbla då och då, och känner friska vindar svepa över mej. Jag känner en försmak av det naturliga söta livet. Ingenting smakar så gott som den känslan att kanske, kanske om några veckor, om några månader, ska min kropp vara så helad, min själ så läkt, att den starka livbejakande lusten att få finnas till ska ta över och fullständigt knocka mej.


Vissa dagar vandrar jag hand i hand med mörkret, men i min hand bär jag ett ljus som ständigt brinner och visar mej vägen ut ur tunneln. Framför mej går alla dessa fantastiska människor som hela tiden hjälper mej, ni alla vet vilka ni är, och lyser upp min väg så jag ska hitta ut. När jag faller vänder ni om och lyfter mej, ni tar mej i famnen, ni tårkar mina tårar och ni får mej att orka resa mej igen.


Jag är så nära nu att nå målet.  Jag har tre långa månader bakom mej med blod, svett och tårar.  Nu har jag en vecka kvar till sista behandlingen. Det är inte läge att ge sig. Jag ska kämpa, vissheten, erfarenheten att kroppen är den mest fantastiska "maskin" som finns med en enorm läkekraft, gör att jag ändå känner stort hopp om att bli mej själv igen. Och dej min älskade man, mina barn o min syster som kämpar så hårt för mej, er vill jag inte svika!


Livet är som havets vågor, det går från ljus till mörker till ljus igen, i ett evigt kretslopp. När du inte längre finns på denna jord, har livet lagt sig som en spegelblank sjö, endast lätta krusningar minner till sist om din tid här.





Skapa flashcards