Alla inlägg den 4 mars 2013

Av ILOS - 4 mars 2013 10:07

Livet kastade mej för tredje gången, första gången var min utbrändhet, in i ett trauma. Jag har överlevt, men kroppen är ännu kvar i ett läge, där den är beredd att ta strid. Återigen får jag kämpa med hjälp av alla "redskap" jag lärt mej genom åren, för att hitta mitt lugn. Jag är tacksam för att stressen inte far varje timme som en flodvåg genom kroppen. Det finns många lugna stunder på en hel dag, och jag sover gott om nätterna.


Det har snart gått tre veckor sen den sista behandlingen, och det är trots allt en kort tid. Jag kan inte begära att redan vara tillbaka, fixad och klar för livet igen. Det kommer att ta tid men jag har börjat livsträna. Jag har besökt affärer korta stunder, med obalans i kropp och själ, men tillsammans med min syster var det ändå skönt att komma ut igen. Jag gör fler och fler saker här hemma. Jag jobbar för att erövra min plats i tillvaron igen.


Allra helst skulle jag vilja hoppa över vägen tillbaka, och bara som med ett trollspö plötsligt vara hel igen. Men det finns inget snabblim för människor. Det finns inget annat än samtal, massage, yoga, musik, promenader mm som tillsammans med tiden lindrar och läker. Jag längtar så till mitt lugn, till mitt vanliga liv. Min längtan och starka vilja ska hjälpa mej över bron till regnbågens land. Det är jag övertygad om. Jag har alltför mycket att leva för, mina nära och kära, och det liv jag byggt upp.


Mina tårar sitter djupt inne nu, Jag vet att jag borde gråta mer, det är så bra för läkningen, och bereder väg för glädjekänslor och ny energi. Att gråta hos någon som tar emot ger en skön känsla i kroppen, men det är modigt och bra att även våga gråta ensam. 


Jag ska fortsätta kämpa och livsträna.






Skapa flashcards