Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Uppgivenhet.

Av ILOS - 20 mars 2013 11:35

Bland det jobbigaste jag vet är att känna mej uppgiven. Det är som en mur som hindrar mej att nå den där efterlängtade energin, harmonin eller bara en gnutta jävlar anamma. Jag har nästan alltid egna uppslag, egna tankar på hur jag ska gå vidare, hur jag ska hitta kryphål genom den där muren som hindrar mej.


Men kroppen vill inte samma sak som jag. Jag vill bara vara frisk och stark och kroppen har inte fått den orken än. Muren med min uppgivenhet vill få mej att tro att jag inte hittar min styrka, min balans igen. Den gör mej rädd och jag kryper ihop bredvid den och låter den få sin vilja igenom. Jag låter mej falla i någon slags hjälplöshet där jag t om ger upp försöken att hitta redskap att våga tro.


Det är inte likt mej och kanske just det är mitt hopp. Att jag trots allt ska kunna väcka min kämpaglöd igen, att jag ändå på något sätt hittar den där släggan som gör ett hål i min uppgivna mur. Visst har jag väl för bråttomt?! Visst ställer jag alltför höga krav på mej själv?! Måste jag alltid så förtvivlat kämpa för att visa min glöd?!Kanske det är dax för mej att falla lite, acceptera min misshandlade kropp, min sargade själ och försöka att bara vara i det som är, att låta miraklet tiden läka mej. Kanske det räcker med ett sugrörshål i uppgivenheten för att tron ska hållas vid liv, för att hoppet inte ska dö ut.


Uppgivenheten vill få mej att tro att jag spelat ut alla mina kort, att inga ess finns kvar i rockärmen, att jag aldrig mer ska bli hel.Jag suger luft från det lilla hålet i uppgivenheten och fylls ändå av lite syre, lite energi som talar om för mej att jag redan gör en massa saker. Jag promenerar, ibland flera gånger om dagen, jag yogar och gör Qi gong, jag tvättar och stryker kläder, tar hand om disken, jag läser, bloggar ibland, spelar word feud mm Ändå gör uppgivenheten mej missnöjd. Jag vill så mycket mer och låter tankarna fokusera för mycket på det jag inte orkar, på min vingklippta själ


.Nu lovar jag mej själv att varje dag göra fler hål i min uppgivenhet och försöka ge plats för lite nöjsamhet och samtidigt bli vän med min kropp och acceptera att den inte är färdigläkt.

 
 
Linnea

Linnea

23 april 2013 13:27

Du har en väldigt fin blogg!

http://Viciousimage.blo.gg

ILOS

23 april 2013 13:42

Tack snälla du!

 
Ingen bild

Karin

26 april 2013 12:43

Jag tänker mycket på dig, du är en riktig kämpe, och skriver så fantastiskt fint, stor kram till dig..!!

ILOS

29 april 2013 08:34

Tack Karin och en stor kram till dej också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards