Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Tid och tålamod.

Av ILOS - 27 mars 2013 15:51

Att förlita sig till sin kropp och veta att den har sin egen lösning för läkning, borde vara självklart. Men i vetenskapens och teknikens värld är det förtroendet sargat i kanten. Forskning och vetenskap har botat mej från tumören, men den läkning kroppen har i beredskap för att återställa balansen, är mycket mer än vetenskap ensamt kan ge.


Jag är som alla andra en produkt av samhället där allting ska gå så fort, där lösningar genom beräkningar och prover ska trollas fram. Därför är jag otålig. Min egen önskan att vara frisk från de skador cellgifterna gett mej är självklar för alla, men att leva i långsam läkning gör det ännu svårare när acceptansen för det vissa dagar är noll.


Återigen detta mindfulness, att vara i den kropp jag har just nu, och bara acceptera det skulle ge skjuss till läkningen som då får jobba ifred.Ska jag se positivt på min iver betyder det ju att det finns en begynnande livslust, det finns ett sug hos mej att uppslukas av livet igen, att bara ha dagar där jag inte längre reflekterar över måendet, utan fokuserar istället på de lustfyllda intressen jag har.


Ännu bevakar jag min kropp och det tar energi ifrån mej. Att bara vara utan en tanke på sin kropp är så underbart avslappnande, och många stunder under dagen lyckas jag med det. Vis av tidigare erfarenheter vet jag, att allt som du lyckas med om det så bara är ett ögonblick, kan du lyckas med igen, och så småningom växer de stunder när du gör de lustfyllda sakerna längre och längre stunder.


Kropp och själ behöver för sin läkning få sjunka ner i mörka gropa,r och få gråta ut all belastning den utsatts för. Den behöver repareras. Den behöver sin tid. Jag behöver tålamod. Jag är så lyckligt lottad att jag har en fin familj, en underbar syster och underbara vänner, som med besök, mail etc peppar mej att jag faktiskt kommer på benen igen. De accepterar mej som jag är nu. De får mej att förstå att det är ok att inte må så bra varje dag efter 6 cellgiftsbehandlingar.


Var dag har ändå sin belöning med gyllene stunder. Innerst inne vet jag att jag snart är tillbaka till livets puls-

Glad Påsk till er alla och tack för all stöttning!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards