Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Till två av mina hjärtevänner.

Av ILOS - 22 augusti 2013 09:54

Idag är mina tankar hos två vänner som bor nära mitt hjärta. Två vänner som har nyckel till mitt inre rum. Båda två är viktiga nyckelpersoner i mitt liv. Den ena har funnits med mej hela sitt liv och den andra i 13 år. Ingen av dom skulle jag vilja vara utan. De tillför mej så mycket av kärlek, vänskap, humor och stöttande ord.


Idag är det jag som ger så mycket jag kan, av mail, sms och tankar till dessa två. Buketten jag har av de bästa av vänner är så vacker, inte så sto,r men strålande! Jag är så otroligt tacksam över att ni finns! Ingen av er vill jag mista. Ni har alla så unika egenskaper, som ger styrka när livet svajar, och vissa av er skrattar jag så gott tillsammans med. Många av er har alltid funnits i mitt liv, några väldigt länge, andra kortare tid.


I min bukett har vännen jag funnit på äldre dagar, snabbt slagit ut sina kronblad, och rotat sig djupt in i mitt hjärta.Hon har besökt mej under hela min kamp mot cancern. Vi har fortsatt med våra prat/fika stunder även när jag var sjuk, och jag fick känna mej nästan som vanligt. Hennes besök betydde så mycket. Tack min kära vän!


Du ska veta att du är en så god människa, vacker både på utsidan och insidan. Idag går du igenom en pärs. Hela den här dagen ska jag skicka dej friska, starka norrländska tankar. Utan dej vore livet så mycket fattigare, så jag vet att du imorgon strålar lika starkt i min bukett som förut.


Vi har så mycket kvar att prata om, djupa tankar, tankar om livet, barnen och allt som hör till. Och sist men inte minst så ska vi fika, yoga och må gott!


Lyckan ska vara med er idag, ni två som har en utmaning att bekämpa.

Kramar från mej i massor.


                                                                              
                                                  
                                                  
    
                                                  

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Skapa flashcards