Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Låt mej få flyga!

Av ILOS - 23 september 2013 07:59

Dagen för kontroll närmar sig med stormsteg. Jag är ovanligt lugn, men känner ändå av de olustiga tankarna, som hökar ovanför mej, beredda att slå till vid minsta antydan av rädsla. Jag motar bort dom så gott jag kan, men det händer att jag sänker garden, och någon av dom lyckas dyka ner, och ge mej några skrapsår.


Smärtan bär jag mest inom mej. Smärtan att det finns en risk hela tiden, att jag ska behöva gå igenom sjukdom igen. Jag vill inte. Jag vill fortsätta flyga, som min syster säger, och fortsätta med att återerövra mitt liv, bit för bit. Sju månader efter den sista behandlingen, har jag kommit många steg framåt. Sedan någon vecka tillbaka har jag börjat jogga igen. Så jag har längtat efter just det, att flyga fram likt en fågel och pröva mina "vingar".


Kära alla som kan "höra" mej, tänk goda tankar om mej och skicka dom till mej genom cybervärlden. Låt mej slippa klippa av mina vingar. Låt mej få sträcka ut dom i all sin glans och flyga, flyga...



                                                  
 

 
 
Ingen bild

Maggan

23 september 2013 14:38

Hej ! Du känner mig inte men jag har följt din blogg sedan förra hösten. När jag fick samma diagnos som du, det blev operation och därefter cellgifter. Du skriver så fint om hur vi ska vara som människor och vad vi kan göra för att må bra. Vår bakgrund är så lika, när jag fick diagnosen blev min sambo så oerhört ledsen och jag blev på något så stark. Han trodde allt var kört. Jag gör också QiGong, målar tavlor skriver mycket och mina tankar liknar dina. Idag mår jag bra, allt ser fint ut och jag har varit på första halvårskontrollen efter. Jag har valt att inte vara ett offer, utan mer ta egen kontroll mot sjukdomen. Min bibel har varit och är "Anticancer" som jag försöker leva efter så mycket jag kan. I stället för att läkarna säger att vi kan få återfall så skulle jag föredra en mer positiv attityd. Ibland lever vi upp till vad som förväntas av oss. Det har mycket med Placebo att göra, positiva förväntningar. Ge så mycket positiva förväntningar man kan till en människa som är skör. Det är så bra att du börjat jogga, motion är jätteviktig för immunförsvaret. Men oundvikligt är den där oron innan ett återbesök. Vad jag skulle önska att inte känna den oron. Så, trots att jag inte känner dig, så tänker jag alla mina goda tankar till dig nu. Det kommer att gå bra. Kram från en medsyster

ILOS

23 september 2013 21:40

Tusen tack Maggan för tankar, pepp o kramar. Jag är glad att du som jag har förmågan att tro på livet o att allt gått bra för dej.
Önskar också att du fortsätter att må bra o tänka som du gör.
Skriv gärna fler gånger!,

Kramar till dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards