Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Stråk av rosor varje dag!

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

   


Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på köpet!

Qi står för qi gong, yo för yoga och röyo för röstyoga. Ur dessa tre träningsformer har jag plockat ut det bästa, och min kropp och själ mår så bra att få den här tiden att fokusera och andas. Det är så många rörelser och ljud du kan göra, även när kroppen rent fysiskt strejkar, det effektiva i att andas i takt med en rörelse känns i kroppen. Du skapar strömmar av välbehag av egen kraft!


Du som kämpar ge inte upp, hitta det som ger dej styrka att övervinna dagen. Jag vet, världen krymper i takt med att krafterna sinar. Mycket av det som ger dej glädje kan du inte längre göra eller åka till.  Boxen av nöjen blir mindre, men det finns ändå alltid något att se framemot. För att orka och fylla på energi måste varje dag ha stråk av rosor inte bara taggar.












 
 
Ingen bild

Maggan

15 oktober 2013 21:22

Qi gong,det finns så många olika former. Det låter intressant den form du beskriver där du kombinerar olika. Jag har gått två olika kurser. Den sista är den jag utövar så ofta jag kan. Det var en veckoslutskurs som hölls ute på en skärgårdsö och det var väldigt speciellt. Det är en form av energi qi gong som påverkar meridianerna i kroppen och som mår mycket bra av. Just igår när du skrev detta inlägg så gjorde jag och min dotter Qi gong ihop. Vi gick båda kursen tillsammans och det kändes så bra. Så vi får hitta våra egna verktyg att kämpa emot och få in glädjen i våra liv. Jag tror det har stor betydelse, att inte ge upp även om det ser mörkt ut. Att man tror och litar på sin egen förmåga att jobba emot och ta kommandot igen över sin kropp. Så jag håller med dig i allt du skriver, att acceptera att vissa saker klarar man inte av, just nu, utan fokusera på vad man kan göra. För det finns alltid något, hur litet den än synes vara. Det är min livsfilosofi. Jag önskar dig all styrka som finns nu. Kram Maggan

ILOS

16 oktober 2013 17:25

Tack för dina kloka ord!
Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Av ILOS - 23 september 2013 07:59


Dagen för kontroll närmar sig med stormsteg. Jag är ovanligt lugn, men känner ändå av de olustiga tankarna, som hökar ovanför mej, beredda att slå till vid minsta antydan av rädsla. Jag motar bort dom så gott jag kan, men det händer att jag sänker ga...

Ovido - Quiz & Flashcards