Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Polera din kraft och använd din styrka!

Av ILOS - 1 september 2010 13:17

   Jag pysslade i min trädgård på förmiddagen, och tittade med förundran och stolthet på några blommor som jag har. I sommar när jag kom hem med plantorna tyckte min man att "de där nog inte skulle klara vindar och regn".


Men jag var fast besluten att få ner dom i backen, dessutom nästan i mitten av gräsmattan, där de inte har stöd av andra stabilare växter.


Så tänker jag också om oss människor. Den till synes sköraste av oss kan ha en vilja av stål, står emot grupptryck, klarar av ångestanfall, reser sig upp i det oändliga, börjar om på nytt etc.


Du som känner dej svag och nästan har tappat tron på din egen styrka, eller alltid trott att du ingen styrka har, tänk på att du, precis som alla andra, har en kraft inom dej.  Den kraften är bara till för dej, den är din egen.


Din inre styrka, din kraft, lever så länge du andas och finns, men det är upp till dej att använda den. Mest troligt använder du "motkrafter", i ditt liv, som om du ville dölja den styrka du har.


Se på din kraft som en stor sten, diamant eller vad du vill, polera den så att den lyser upp, lita på den och våga leva.


Ta ett steg i taget och ställ inte stora krav på dej, det tar tid att lära sig leva kraftfullt!


Mina "svaga" blommor har stått emot både sommar- och höstvindar och kraftigt regn, och visat sin styrka med råge.  Den som böjer sig inför livet har bara inte nyttjat sin kraft ännu!



  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards