Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Omringad av icke självvalda måsten.

Av ILOS - 5 januari 2011 08:06

Njuter du av livet? Känner du lycka av att finnas till och en tillfredställelse i kroppen av att vakna till en ny härlig dag?


Eller har livet sprungit ifrån dej? Har alla icke självvalda måsten omringat dej, sugit musten ur dej och tagit ifrån dej din livsglädje?


Då är det nog hög tid att stanna upp, tvärbromsa och ta dej tid att tänka och känna efter. Ditt liv är här och nu, iallafall i detta jordeliv. Vad kan just du göra för att få tillbaka den där känslan du hade som barn när du bara fick finnas till och njuta!?


Hur kunde det bli så här? Det började ju så bra, vuxenlivet, och plötsligt hade allting gått för långt. Känner du så att alla aktiviteter förutom jobbet håller på att kväva dej? Vem håller i din ratt? Är du påverkad av en ev partners höga tempo eller behov att alltid vara i rörelse? Skjussar du dina barn hit och dit och har ingen tid för dej själv?


Och hela tiden det där dåliga samvetet att du borde träna mer, för hälsans skull.


Mitt råd är att du skalar av så mycket du kan av alla, både tråkiga och roliga, aktiviteter. Det går ju faktiskt att göra roliga saker i tur och ordning, inte hålla på med så mycket samtidigt. Ersätt den hårda träningen med en stillsam yoga eller Qi  Gong, parkera bilen en bit ifrån jobbet och gå sakta de sista tjugo minuterna till din arbetsplats. Andas lugnt under tiden och var bara dej själv i nuet.


Tids nog är du och din kropp i form att träna hårdare, men det viktigaste just nu är att du går ner i varv, om du känner att allt står dej upp över huvudet.


Låt inte livet springa omkull dej, förbi dej, stanna upp istället och glöm inte att det faktiskt är du som bär ansvaret över ditt liv!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards