Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Time out i vänskap!

Av ILOS - 11 januari 2011 11:35

Vänskap har så många olika ansikten och ibland kan du känna dej lurad av en relation som funnits i många år. Oftast beror din känsla på att det egentligen är du själv som invaggat dej i tron att vänskapen är på riktigt. Och det är inte helt omöjligt att den har delar som är äkta. Det kan vara så att båda parter har lekt vänskap, dvs aldrig visat sina rätta sidor, utan korrigerat sitt beteende för att bättre fungera tillsammans.


Det är möjligt att du väldigt gärna vill vara en vän, men känner att du inte kan nå fram, då ligger problemet oftast hos din vän. Av anledningar medvetna, som omedvetna, har hon/han egna problem som omöjliggör en riktig vänskap. Du vet, att älska sig själv först är viktigt för att skapa nya äkta vänskapsband.


När du konstaterat problemet med din vänskapsrelation blir nästa steg ofrånkomlig. Ska du utarma dej själv, dränera dej på energi, tillåta att någon gör dej ledsen och besviken gång på gång, eller är du mogen för att avbryta din vänskap?


Du kan också, om du inte gjort det tidigare, försöka att prata om det här med din vän. Hon/han vill kanske få en chans att förklara sitt sätt att vara, och ev har din vän samma problem med dej, och ni får då möjlighet att reda ut saken. Det kan vara början för er till den där äkta relationen som ni båda kan längta efter.


Om ni känner att ni inte lyckas är det kanske tid för avslut. En lång vänskapsrelation med många gemensamma upplevelser, är värd att få ett fint slut, eller kanske en lång time out. Det är något ni säkert kan enas i.  Livet gör nya spår hela tiden och bara de spår du sopar och håller rent, sköter om och odlar finns alltid kvar i ditt liv.


Att plumsa i vanvårdade djupa spår tar bara på krafterna!

 
 
Sharp

Sharp

14 januari 2011 16:20

Intressant...(som vanligt) Jag har ett inlägg som heter "vänner, vad ska du ha dem till?" tror den ligger 4 sidor bort. Kolla gärna den.
/Sharp

http://www.sharp.bloggplatsen.se

ILOS

15 januari 2011 10:15

Tack, ska kolla vid tillfälle!

 
Ingen bild

läsare

14 januari 2011 16:39

din sista rad är mycket tänkvärd

ILOS

15 januari 2011 10:13

Roligt att det ger dej något!

 
Jennifer

Jennifer

8 februari 2011 20:24

Jag läste inte allt. Men sista meningen var verkligen bra!

http://www.AngelOne.bloggplatsen.se

ILOS

9 februari 2011 08:30

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards