Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Kura skymning.

Av ILOS - 5 maj 2010 12:51

Jag vet att många kanske tycker, att jag är en jobbig optimist och rentav hurtig.

När du mår dåligt kan det kännas rentav hopplöst att läsa ,hur jag hanterar mina dagar, och det ser ut som om livet leker varje dag.


Men jag lovar, jag "kurar skymning" med jämna mellanrum. Jag har stunder, ibland en hel dag när jag kurar ihop mej, och stänger ut min omgivning. Konstigt nog finns det en viss njutning i det att tänka att "jag skiter i allt, ingenting blir bättre ändå". Ja, jag är en sådan livsnjutare att jag tom kan njuta av att må dåligt. Det är lite skönt att "inte sköta sig" och bara strunta i allt.


Det är faktiskt tillåtet att må dåligt, det är inte brottsligt. Att må dåligt är mänskligt, det hör till vår natur att peila in lite olika känslomässiga nivåer. Vi hämtar kraft och inspiration när vi "kurar skymning"!


De senaste åren har varit som att sitta i en berg och dalbana, hoppas, tappa hoppet, gråt och skratt om vart annat. Jag har blivit en mästare i mitt eget känsloliv. Det är viktigt att lära var gränsen går mellan att kura skymning till att sakta dras in i en depression.


I min skymning är jag trygg, men de svarta molnen lurar på himmelen. Jag har lärt mej alla tecken för när de är i antågande. Då vet jag att det är dax att resa sig och invänta morgonsolens första strålar. Människor som jag, som varit nära att mista sitt liv, kommer alltid att bära med sig en sorg, det är min övertygelse.

Livet är oss så kärt och bara tanken på att dö kan innebära en vånda.


Jag kurar skymning för att orka med den sorgen och leva livet fullt ut resten av tiden.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ILOS - 24 oktober 2013 14:27

Nu är min hemsida uppstartad och jag kommer att ha mycket pyssel med att lägga in foton, bilder på mina tavlor och så blogga förståss!   Välkomna och besök mej på  www.livsandas.se ...

Av ILOS - 22 oktober 2013 09:51

Jag kommer att fortsätta blogga, visa mina tavlor o bilder via min hemsida som snart är klar. Den kommer att få stor betydelse för mej i min vardag, då jag återigen fått släppa mina utåtriktade intressen pga infektionsrisken o orken. Min nya hems...

Av ILOS - 14 oktober 2013 10:08

      Qiyoröyo gör jag varje morgon! Mycket bra för att hålla musklerna smidiga och värkfria, speciellt dessa tider när cellgifterna gör sina anfall i kroppen. Som Regina Lund sa så bra, de dödar inkräktare men även civilbefolkningen faller på ...

Av ILOS - 8 oktober 2013 10:32

Den här gången känner jag mej förståss lite stukad, men mest har en ilska vuxit fram när det slutgiltiga beskedet kom, att det finns en tumördjävul i min kropp. Mina tankar går till alla barn som drabbas av denna hemska jävel, som vill invadera kropp...

Av ILOS - 4 oktober 2013 09:30

Floder av tårar har under förra vintern bildat en hel sjö. Nu har mina steg tagit mej till en vägkorsning igen. En kort tid gick jag på den livsbejakande vägen. Sakta men säkert byggde jag upp eller återtog det som ger mitt liv glädje. Förutom familj...

Ovido - Quiz & Flashcards