Alla inlägg den 23 januari 2010

Av ILOS - 23 januari 2010 14:35

Det är DU som bestämmer över ditt liv. Bara DU vet hur du mår. Låt inte andra människor vara som ett facit över hur du ska göra, bete dej, känna, orka osv.


Ta kommandot! Håll i ratten själv och lär dej styra om du glömt bort det!

När jag lärde mej att göra det blev livet betydligt enklare. Jag blev klar och tydlig för min omgivning och bemöttes med så mycket mer respekt än tidigare. Det är ju så att motsatsen till varje JA är ett NEJ, oftast till dina egna behov.


När jag tog kommandot i mitt eget liv försvann mycket av oro och spänningar. Jag hade mitt facit med mej jämt, dvs jag själv. Det kommer alltid att finnas människor i din omgivning som har åsikter och ska tycka och tro saker om dej.

Låt dom ha det. Det är deras problem om det inte stämmer med det som du gör av ditt liv. Människor som tycker om dej finns alltid kvar. Dom andra kan lika gärna försvinna. Dom är inte viktiga för dej.


Det är en känsla värd att kämpa för den att känna harmonin i att tillåta sig själv vara den person man är. Jag kommer numera vid varje mänskligt möte med mitt sanna jag och det är så skönt. Mitt mål är inte längre att nå höjder och klättra för att få applåder från andra. Mitt mål är att tycka om mej själv och acceptera mej.


Jag, precis som du, har min födslorätt. Rätten att livsandas och få finnas till och vara precis den jag blev född till.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards